Fietsmontage, afstellen & Onderhoud

H&H Dutch Bike

Montage & Levering

Als u een fiets wilt bestellen bij H&H Dutch Bikes, kunt u deze in doos

[Bouwpakket 85% afgemonteerd] bestellen of 100% Rijklaar [tot aan de trappers en het stuur!]

ACTIE:  Alle Avalon & BSP fietsen worden Gratis 100% rijklaar geleverd, ongeacht de prijs van de fiets. De levertijd is wel 3-5 werkdagen

Bij [in doos 85% rijklaar]  geldt er een leveringstermijn van 2-3 werkdagen.  In de meeste gevallen kunt u binnen 2 werkdagen uw bestelling al verwachten. Bestelt u voor 13.00 uur dan kunt u de fiets de volgende werkdag al verwachten! Deze zijn enkel geldig voor Nederland! Voor België geldt er 2-3 werkdagen als bouwpakket!

Bij 85% rijklaar [bouwpakket] kunt u de fiets op deze manier verwachten:

Bouwpakket 85% rijklaar

Let op: Kiest u voor 85% rijklaar (in doos), dan wordt uw fiets rechtstreeks vanuit de leverancier [ Altec, Popal, Spirit, Vogue ] verstuurd en zodoende zijn wij niet aansprakelijk voor het product maar de leverancier.  In het geval van schade of mankement dient u dan rechtstreeks contact op te nemen met de leverancier.

Bij [ 100% rijklaar ] geldt er een leveringstermijn van 2-5 werkdagen. Voor de montage van fietsen betaalt u een bedrag van € 24,50 euro of €34,50 voor de montage.

Bij Groot aantal fietsen vervallen de montagekosten(Gratis Rijklaar). U kunt dan kosteloos voor de 100% afgemonteerde optie kiezen. Echter blijft de leveringstermijn van 2-5 werkdagen wel gelden.

Al met al is het raadzaam om de fiets 100% rijklaar te bestellen. Zo weet u zeker dat de fiets goed afgemonteerd wordt en voorkomt u onnodige kosten.

Verder is het zeer aangeraden om de fiets binnen 3 maanden langs te brengen voor een kleine onderhoudsbeurt, zodat alle essentiële onderdelen nagetrokken worden. Hiermee voorkomt u veel overbodige reparaties die zich voor kunnen doen. Dit moet schriftelijk aantoonbaar zijn m.b.t. de garantie. Als u de onderhoudsbeurt niet binnen 3 maanden uitvoert vervalt de garantie!

Eerste service beurt:

Wat moet er allemaal nagelopen worden bij de eerste service beurt:

  • Bandenspanning controleren
  • Wielmoeren natrekken
  • Remmen afstellen
  • Terugtraprem beugel nalopen
  • Voorvork nalopen voor eventuele speling
  • Afstelling versnelling controleren en zo nodig afstellen
  • Kettingspanning controleren en zo nodig afstellen
  • Spaakspanning achterwiel controleren en zo nodig natrekken
  • Alle veiligheid aspecten nalopen van stuur, zadel en trappers
  • Pedalen controleren en schroefdraad zo nodig voorzien van vet
  • Crankbouten natrekken
  • Verlichting controleren

Fiets bestellen in doos ( 85% Rijklaar):

Fiets in doos ontvangen houdt in dat u zelf de fiets moet rijklaar maken. Wij wijzen onze klanten graag hierop. U ontvangt de fiets dan ook in doos zoals wij dat van onze leveranciers ontvangen.

Benodigde gereedschap:

  • Inbussleutels 3 t/m 8 mm
  • Insteeksleutel 8, 10, 13, 14 en 15 mm
  • Schroevendraaier
  • Montagevet
De onderstaande onderdelen zou u zelf op uw fiets moeten monteren en nalopen.

Monteren lossen onderdelen:

  • Stuur
  • Pedalen
  • Zadel
  • Zadel pen
  • Spatbord voor
  • Voorwiel
  • Remkabel kabel voorrem
  • Remblokken ( indien aanwezig)
  • Verlichting voor en achter
  • Versnelling afstellen
  • Banden op pompen
  • Voorrek ( bij Transportfietsen)
  • Jasbeschermers (indien aanwezig)
  • Fiets mand (indien aanwezig)
  • Zijwieltjes (indien aanwezig)
  • Fiets standaard (op de meeste fietsen voorgemonteerd)
  • Vlaggen, toeters ( indien aanwezig)
Nalopen voor gemonteerde delen:
  • Na kijken of het achterwiel goed gemonteerd is en niet aanloopt ( tegen spatbord of jasbeschermers)
  • Ketting nakijken of het niet aanloopt tegen het kettingkast
  • Ketting spanning ( komt voor dat ze te strak of te los zitten.)
  • Standaard goed vastzetten.
  • Aschroeven achterwiel goed aandraaien
  • Spaken: of alle spaken de juiste spanning hebben. (eventueel kleine  zij slagen verhelpen)
  • Crankstel schroeven links en recht aandraaien op de trapas

Let op: Reparaties door derden worden niet vergoed. In het geval van mankementen raden wij u aan om eerst telefonisch contact op te nemen voordat u er aan gaat sleutelen of deze bij een fietsenmaker laat maken! Wij hebben namelijk altijd bewijsstukken nodig als er sprake is van mankementen of schade. Zodoende kunnen wij aan de hand van deze bewijsstukken de kosten eventueel verhalen bij de leveranciers of koerierdiensten waar wij mee samen werken.